Jak sprawdzić co dzieje się z moim zamówieniem?
2018-10-26
W naszym sklepie internetowym możesz na bieżąco monitorować status realizacji każdego zamówienia oraz wysyłki.
Posiadając konto na portalu, do tego celu możesz wykorzystać:
- link w mailu potwierdzającym jego złożenie/przyjęcie do realizacji,
- zakładkę "Moje Konto" > "Zamówienia".
Następnie wybrać zakładkę "ZAMÓWIENIA- Bieżące zamówienia-śledzenie i płacenie"
Kolejno ukaże się status zamówienia, który w zależności od postępu w realizacji będzie się zmieniał.
Na koniec zamieszczamy opis statusów i co one oznaczają:
- Nieobsłużone - zamówienie dopiero dotarło i nie rozpoczęła się jeszcze jego realizacja. Zamówienie oczekuje na potwierdzenie przez obsługę sklepu.
- Oczekiwanie na wpłatę - zamówienie oczekuje na wpłatę, realizacja jest wstrzymana do czasu otrzymania wpłaty.
- Oczekiwanie na dostawę - aby rozpocząć realizację zamówienia, potrzebujemy jednego lub więcej towarów,który musi zostać sprowadzony od naszego dostawcy.(W zależności od towaru wynosi on od 2 do 7 dni)
- Realizowane - tym statusem informujemy klienta, iż rozpoczęła się realizacja jego zamówienia.
- Pakowane - to stan pomiędzy statusami "Realizowanym",a "Spakowanym" dzięki czemu w jednoznaczny sposób można określić stan zamówienia, które trafiło na magazyn do skompletowania.
- Spakowane - taki status przyjmują zamówienia, w których wszystkie produkty zostały już skompletowane do koszyka magazynowego i dostarczone do sekcji pakowania - gdzie następuje weryfikacja zgodności dostarczonych towarów z zamówieniem klienta.
- Gotowe do wysłania - status który może ustawić się automatycznie po poprawnej weryfikacji zamówienia. Informujący o tym, iż zamówienie zostało spakowane, zweryfikowane i jest już w pełni przygotowane do wydania kurierowi.
- Gotowe do odbioru - status analogiczny do Gotowe do wysłania przeznaczony dla zamówień z odbiorem osobistym.
- Oczekuje na termin wysłania - status ten informuje obsługę sklepu o tym, że zamówienie jest gotowe, lecz zostanie odebrane / wysłane w późniejszym terminie.
- Wysłane - produkty zostały już wysłane np. zabrał je kurier. O tym fakcie klient jest informowany wiadomością i zamówienie znika z listy realizowanych zamówień.
- Klient anulował - status określający anulowanie zamówienia przez samego klienta, bądź obsługę sklepu.
- Fałszywe - zamówienie z tym statusem informuje, iż jest ono fałszywe. Na przykład, gdy złożone zostało dla żartu.
- Stracone - ten status może oznaczać na przykład, że z przyczyn niespodziewanych zamówiony towar został uszkodzony przed wysyłką.
- Wstrzymane - status informujący o wstrzymaniu z jakiegoś powodu realizacji zamówienia.
- Zgubione - status podobny do statusu "Stracone", informuje klienta, iż zamówione produkty zostały zagubione, np. przez kuriera.
Pokaż więcej wpisów z
Październik 2018